loading...

بازاریابی دیجیتال

  شرایط ویزای فرانسه به تابعیت فعلی شما بستگی دارد. اگر شهروند اتحادیه اروپا ، EEA یا شهروند سوئیس هستید ، نیازی به درخواست ویزای فرانسه یا اجازه اقامت ندارید. طبق قانون آزادی جنبش ، اگر شما یکی

میثم بازدید : 65 دوشنبه 25 شهریور 1398 نظرات (0)

 

شرایط ویزای فرانسه به تابعیت فعلی شما بستگی دارد. اگر شهروند اتحادیه اروپا ، EEA یا شهروند سوئیس هستید ، نیازی به درخواست ویزای فرانسه یا اجازه اقامت ندارید. طبق قانون آزادی جنبش ، اگر شما یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) تبعه باشید - یعنی تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند ، لیختن اشتاین و نروژ - یا سوئیس ، به ویزا یا مجوز دیگری برای بازدید ، زندگی ، کار یا تحصیل در فرانسه احتیاج ندارید اما در صورت تمایل می توانید برای کارت اقامت شهروندان اتحادیه اروپا اقدام کنید.

از تاریخ 1 ژوئیه 2015، کرواسی کشور عضو "جدید" اتحادیه اروپا دسترسی آزاد به بازار کار اتحادیه اروپا، از جمله فرانسه دارد  و شهروندان کرواسی می توانند بدون ویزا وارد فرانسه شوند اما برای کار نیاز مجوز دارند.

تمام اتباع غیر اتحادیه اروپا / EEA /  و سوئیس در صورت تمایل به ماندن در فرانسه بیش از 90 روز (سه ماه) نیاز به ویزای طولانی مدت فرانسه (ویزا طولانی دی سئورور) و اجازه اقامت دارند.

ویزای فرانسه

 

درخواست ویزای کوتاه مدت فرانسه

اگر به ویزای شینگن فرانسه احتیاج دارید، باید در سفارت فرانسه یا کنسولگری کشور محل اقامت خود اقدام کنید. شما باید یک گذرنامه یا سند شناسایی ملی صادر کنید که طی 10 سال گذشته صادر شده و حداقل برای سه ماه بعد از قصد عزیمت به فرانسه معتبر باشد. شما باید بتوانید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از خود در طول بازدید خود ، جایی برای ماندن و بیمه درمانی با پوشش حداقل 30،000 یورو دارید.

ویزای بلند مدت فرانسه

اگر می خواهید بیش از سه ماه (90 روز) در فرانسه بمانید - معمولاً برای کار ، تحصیل یا اتحاد خانواده  مگر اینکه شما یک اتحادیه اروپا / EEA / شهروند سوئیس یا از آندورا یا موناکو باشید و گرنه باید درخواست ویزای بلند مدت کنید

در صورت داشتن شرایط زیر می توانید درخواست ویزای بلند مدت بدهید:

شاغل (با حداقل یک سال عقد قرارداد).

یک کارگر موقت (با قراردادی بین سه ماه تا یک سال).

یک محقق علمی

دانشجو یا کارورز

همسر یک شهروند فرانسوی

همسر یک تبعه خارجی که به طور قانونی در فرانسه زندگی می کند.

به عنوان بازدید کننده به فرانسه می روید و بیمه مسافرتی و بودجه کافی برای زندگی در طول اقامت خود دارید.       

 

اگر قصد کار در حالی که در فرانسه هستید را دارید کار کنید ، قبل از اینکه بتوانید ویزا یا مجوز دریافت کنید باید با کارفرمای خود قرارداد تأیید شده داشته باشید.

 

 

دیدنی های والنسیا

 مجوز اقامت فرانسه

برای دریافت اجازه اقامت به ویزای طولانی مدت فرانسه احتیاج دارید. نمی توانید ویزای کوتاه مدت دریافت کنید. برخی از ویزاهای طولانی مدت (VLS-TS) ، که برای اقامت بین سه ماه تا یک سال اعتبار دارند ، همچنین به عنوان اجازه اقامت موقت عمل می کنند تا زمانی که ویزا توسط L'Office Francais de l'Immigration و de IIntegration تأیید شود.

مجوز اقامت فرانسه

در طی دو ماه از تاریخ انقضا ویزا یا اجازه اقامت موقت، اگر می خواهید مدت طولانی در فرانسه بمانید باید به دفتر محلی یا اداری محلی فرانسه که نماینده دولت در یک سطح محلی است بروید و درخواست اجازه اقامت فرانسه بدهید. ممکن است شما مجبور شوید جزئیات وضعیت خانواده ، منابع مالی ، بیمه درمانی ، اثبات آدرس خود در فرانسه و یک قرارداد کار را ارائه دهید.

مدت زمان اجازه بستگی به وضعیت اشتغال / تحصیل و وضعیت خانواده شما دارد. معمولاً مجوزهای اقامت یک سال قابل تمدید است. اما همچنین مجوزهای سه ساله و مجوزهای اقامت دائم تا 10 سال نیز وجود دارد.

اقامت تحصیلی در فرانسه

اگر می خواهید در فرانسه تحصیل کنید ، ممکن است بسته به ملیت و وضعیت خود ، مجبور شوید ویزای فرانسه را دریافت کنید یا اجازه اقامت بگیرید. بسته به نوعی که در فرانسه تحصیل خواهید کرد، روشهای مختلفی اعمال می شود و برای تکمیل تحصیلات تا چه مدت به زندگی در فرانسه نیاز خواهید داشت. این می تواند برای دانشجویانی که در یک رشته تحصیل می کنند، یک دوره کوتاه می گذرانند، یا برای تحصیل در فرانسه در فرانسه ثبت نام می کنند ، قابل اجرا باشد.

باید در سفارت فرانسه یا کنسولگری در کشوری که در آن زندگی می کنید، درخواست ویزای دانشجویی فرانسه را بدهید. در برخی از کشورها، برای درخواست دوره علمی و دریافت ویزای دانشجویی باید از یک روش CEF پیروی کنید.

اقامت بلند مدت فرانسه

پس از پنج سال زندگی در فرانسه (یا اگر معیارهای دیگری مانند ازدواج با یک تبعه فرانسه را رعایت کنید یا مدرک دانشگاهی فرانسه را بگیرید) ، ممکن است بتوانید برای یک دوره طولانی مدت 10 ساله اقامت خود را تمدید کنید. کارت EC یا تابعیت فرانسه از طریق ملی شدن و همه مواردی مانند حق رای دادن را به شما می دهد. بسته به شرایط فردی شما مانند اثبات ازدواج، شناسنامه و مدارکی مبنی بر اینکه دانش خوبی از زبان فرانسه دارید، باید برخی از شرایط را برآورده کنید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 80
  • بازدید سال : 1,570
  • بازدید کلی : 13,784